fbpx

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Skulle du ikke finde svar på dit spørgsmål på denne side, er du velkommen til at kontakte på tlf. 71 96 22 76

HVAD SKAL JEG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ?

Vi har samlet en liste med gode råd og retningslinjer der sikrer dig den gode oplevelse. Sørger for du indleverer, afhenter, modtager din vask nemt og problemfrit.

GUIDEN FINDER DU LIGE HER: https://equiwash.dk/raad-til-daekkenvask/

HVEM ER EQUIWASH?

EQUIWASH er nok danmarks bedste dækkenvask og renseservice, vi ønsker at give dig den bedste kundeservice og samtidig være god mod din hest.
Vi afhenter og leverer dit rideudstyr vasket og rengjort til adressen efter dit valg. Vi kører på hele Sjælland hver eneste dag, og afleverer fra dag til dag alt efter hvor travlt der er i vaskeriet.

Start med at finde det du skal bruge på prislisten her, og derefter kontakt os på telefon 71 96 22 76 eller gå direkte ind og udfyld vores digitale indleveringsblanket, eller benyt den enkle gammeldags printbare indleveringsblanket, og udfyld med kuglepen. Aftal tid med vores søde medarbejdere til afhentning.

HVOR LIGGER VASKERIET?

Vores vaskeri er beliggende i den gamle kro i Smørum på sjælland.

Adresse:
Smørum Bygade 31, 2765 Smørum

Åbningstider i vaskeri:

Alle dage: Efter aftale
Onsdag:
15.00 – 18.00
Lørdag: 10.00 – 13.00

HVILKE VASKEPROGRAMMER BENYTTER I?

Vi benytter det mest skånsomme vaskeprogrammer af netop den årsag. 30 grader let vask hvor selve dækkerne eller rideudstyret vugges. Er dækner e meget beskidte kan der benyttes damp i maskinen – det noget der skal tilvælges.

Det er programmer specielt udviklet til netop denne form for vask. Såfremt dækner slynges – afhænger af dækken type mm. Så sker dette ved At slynges ved maks. 800 omdrejninger.

Som standart tørres alle dækner i vores store tørrerum hvor der er plads til ophæng af op til 30 dækner. Rummet er opvarmet til 35 grader. Ønsker man det kan man få tørretumblet – men det er et tilvalg man skal tage det er ikke noget vi normalt gør. Vælger man dette sker det self også på program lavet til den form for textiler. Vi snakker altid med jer som kunde om hvordan vi tiltænker dækner skal vaskes ved modtagelse eller aftale om afhentning.

HVILKET VASKEMIDDEL BENYTTER I?

Vi benytter asta & allergimærket + svanemærket vaskemiddel specieltfremstillet til brug på dækkenvask eller rideudstyr.

Alle vores produkter er skabt for at sikre at det er mildt mod dig og din hest, samt bionedbrydeligt så vi kan være gode mod naturen vores heste lever i.

HVORDAN IMPRÆGNERER I?

Det er valgfrit, det er op til dig vi benytter samme imprægneringsmiddel i begge processer.

I maskine:
Du kan vælge at få imprægnering tilsat til din vask, dette vil gøre alle overflader bliver behandlet med imprægnerings middel, både inderside og yderside af dit dækken.

Efter vask:
Imprægnering påføres i hånden efter vask og kun på ydersiden af dækkenet, inden dækkenet hænges til tørre. Dette er en manuel process, og derfor koster denne service lidt mere end når imprægnering tilsættes i selve vaskeprocessen.

FJERNER I ALLE HÅR?

Hvis du har bestilt hårfjerning gør vi vores bedste for at få alle hår af dit udstyr. Vi har desværre ikke en såkaldt “hårfjernings garanti” da en sådan vil være umulig at leve op til. Vi er gode til at få hår af – rigtigt gode, og du vil få måske nok danmarks bedste hårfjernings resultat.

OBS: Hårfjerning er ikke en del af vores standard vaske og SKAL bestilles som ekstra service, gør man ikke dette, vil nogle hår og wrap og andet forsvinde i vask, men standarden er at afleverer man et dækken fyldt med hår, vil man få et dækken med rene hår tilbage.

VASKER I MIN ORDRE SAMMEN MED ANDRE KUNDERS?

NEJ! det er jo ikke fedt at have en sort hest og så få et dækken fyldt med hvide hår tilbage. Vi holder altid alle kunders ordre adskilt undervejs, skulle der snige sig et enkelt hår med fra en tidligere vask – kan selvfølgelig ikke udelukkes – men det er absolut ikke standard og noget vi bestræber os på at gøre vores ypperste for at undgå. Maskinerne rengøres mellem hver vask for at sikre dig det bedste resultat.

HVORFOR HAR I SÅ FÅ ÅBNINGSDAGE?

Vi har altid åbent efter aftale, så du kan altid kontakte os og så laver vi en aftale.

Vi har altid gang i vaskeriet, men da vi bruger en stor del af vores tid på vores SERVICE+ HENT OG BRING koncept, betyder det at vi bruge meget tid på at rense og vaske, og på ruter til opsamling dagligt.

Ud over at vi bruger utroligt meget tid på vores hent og bring da det er enormt populært har vi selv heste, og de skal også passes. Vi er selv heste mennesker, og elsker vores heste. Derfor er det også vigtigt de har det godt.

Vi har oplevet at selv hvis vi havde åbent alle dage, er det få dage hvor der er mange der kommer og afleverer, derfor er det bedre at lægge ekstra kræfter i vores hent og bring koncept, samt have åbent i kortere intervaller på få dage ugentligt.

Står du og skal bruge personlig hjælp har vores telefon altid åbent, ring – skriv på facebook eller smid os en email på [email protected] og så finder vi ud af det hele :).

Du kan ALTID få dine ting til vask og rens, og vi henter og bringer gerne, og man kan altid smide sine ting af hos os i vores DROP-OFF.

SYGDOMME OG COVID19?

Du kan læse meget mere om håndtering af COVID19, herpes og andre sygdomme lige her: Læs mere om sygdom og smitte

HENTER OG BRINGER I HOS MIG?

Vi henter og bringer på hele Sjælland. 
Kørsel er normalt uden merpris da vi planlægger ruter alt efter ordre. Men normalt vil din vask blive samlet op inde for få dage (1-3) alt efter aftale.

HVOR HURTIGT KAN I AFHENTE?

På hverdage vil du normalt kunne få afhentet sammen dag efter kl 17.00 såfremt du aftaler dette inden kl. 14.00

Der kan opleves ventetid, afhængigt af hvor mange opsamlinger vi har. Men vi gør vores absolut bedste for at nå rundt og afhente alle ordre.

HVAD ER FORDELEN VED AT INDLEVERER PÅ INDLEVERINGSSTED?

Ofte har vores samarbejdspartnere ekstra gode priser og tilbud, de kører uafhængigt af de priser og tilbud vi kører på vaskeriet, og derfor kan der være besparelser at hente ved at indleverer hos en af vores indleveringssteder.

Tager det så længere tid at få vasket?
Nej vi henter og bringer til vores indleveringssteder 1-2 gange om ugen, og derfor er det ca. den samme tid som normalt.

HVORFOR SKAL MAN HAVE EN INDBOFORSIKRING?

At man skal bruge indboforsikring ved skade såfremt det skulle ske – er en hel normal praksis som også samtlige af vores konkurrenter benytter – desværre er ikke alle lige åbne om det. Men vi ønsker folk ved det – og skriver derfor på al vores info vi udsender.

Har man ikke en aktiv indboforsikring kan man sagtens vaske hos EQUIWASH alligevel, men skulle uheldet være ude, og skaden ske, er der  så ingen forsikring til at dække dette.

BETALER MAN FOR FORGÆVES KØRSEL?

Er der aftalt afhentning, og man skulle have glemt dette, vil der blive opkrævet et gebyr på 50kr. Vi gør vores bedste for at sørge for ingen glemmer deres aftaler og derfor sendes der altid, mail, sms eller facebook beskeder dagen før aftalen for at sikre at afhentning ikke sker forgæves.

KAN I FJERNE ALLE PLETTER?

EQUIWASH kan fjerne mere end 97% af alle pletter. Hvor intenst pletfjerningen er, kommer an på hvad du har aftalt med vores medarbejdere. Ved en standard dækkenvask går normalt snavs af uden problem, det vil sige jord, skidt, hestepærer, og andet snavs og skildt som er i det miljø din hest normalt befinder sig i.

Pletter som f.eks. maling eller andet kan kræve speciel behandling, og dette skal være efter aftale.

HVORDAN UDFØRER I REPARATION?

Vi limer og syr, det afhænger lidt af hvad på udstyret det er der er gået i stykker. Men vi har kraftige industrisymaskiner der nemt kan sy i tykke materialer, og er det de fine indrelag i et dækken der f.eks. er gået i stykker så limes disse først, og syes derefter pænt sammen.

HVILKE BETALINGSMIDLER MODTAGER I?

Vi modtager VISA, MASTERCARD, MOBILEPAY og kontanter.

HVORNÅR SKER BETALING?

Med mindre du har en stutteri eller stald aftale, sker betaling altid inden udlevering af dækkenerne.

Er der aftalt aflevering på adressen sker betaling inden eller ved aflevering.